Obchodné podmienky
1. Základné informácie
1.1. Obchodník
Obchodné meno: Združenie ČESMAD Slovakia,
Sídlo: Galvániho 15C, 821 04, Bratislava
IČO: 30779553
DIČ: 2020316870
IČ DPH: SK2020316870
Zapísaný v registri mimovládnych neziskových organizácií vedenom MV SR, registračné číslo VVS/1-900/90-63083
Email: www.motoexpert.sk
Tel. č.: +421 911 282 722
1.2. Kupujúcim sa v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok rozumie fyzická osoba v postavení spotrebiteľa alebo osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia alebo právnická osoba (ďalej len ako ,,kupujúci“).
1.3. Obchodníkom sa v zmysle tejto časti obchodných podmienok rozumie predávajúci (ďalej len ako ,,obchodník“).
1.4. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania (ďalej len ako ,,spotrebiteľ“).
1.5. Podnikateľom sa rozumie:
• Osoba zapísaná v obchodnom registri,
• Osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
• Osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
• osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
• Podnikateľom sa taktiež pre účely všeobecných obchodných podmienok rozumie ten, kto jedná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len ako ,,podnikateľ“).
1.6 Tovarom sa na účely týchto všeobecných obchodných podmienok rozumejú všetky produkty obchodníka prezentované na internetovej stránke (ďalej len ako ,,tovar“).
1.7 Iné pojmy a definície budú mať význam, ktorý je výslovne uvedený vo všeobecných obchodných podmienkach a/alebo v reklamačnom poriadku a/alebo na stránke www.motoexpert.sk, a/alebo je výslovne uvedený v Zákone č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov
2. Všeobecné ustanovenia
2.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ako ,,VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka. Prílohou týchto VOP je aj úprava podmienok reklamačného konania (reklamačný poriadok).
2.2 Tieto VOP sú dostupné na internetovej stránke Obchodníka: www.motoexpert.sk, v sekcii označenej ako ,,Obchodné informácie“ (ďalej len ako ,,e-shop“).
2.3 Tieto VOP boli vypracované najmä v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Občiansky zákonník“), zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, (ďalej len ako ,,Obchodný zákonník“) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako ,,Zákon č. 108/2024“), zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon č. 22/2004“), zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon č. 391/2015“) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len ako „Zákon č. 18/2018“).
2.4 Právne vzťahy obchodníka so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákona č. 108/2024, ako aj súvisiacimi predpismi, všetko v znení noviel.
2.5 Právne vzťahy obchodníka s kupujúcim, ktorý je podnikateľom, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, v platnom znení, ako aj súvisiacimi predpismi.3. Kúpna zmluva
3.1 Kúpna zmluva sa uzatvára odoslaním objednávky kupujúcim. Kupujúci odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že sa oboznámil s VOP pred odoslaním objednávky a objednaním objednávky vyjadruje súhlas s týmito VOP. Podmienky a ustanovenia VOP sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na e-shope, ktorý prevádzkuje obchodník, na základe ktorej obchodník dodá tovar prezentovaný na e-shope kupujúcemu (ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
3.2 Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho obchodníkom je e-mailové potvrdenie obchodníkom kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako "potvrdenie objednávky".
3.3 Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.) prípadne iné údaje. Prílohou potvrdenia objednávky sú tiež tieto VOP a reklamačný poriadok (ďalej len ako ,,reklamačný poriadok“).
4. Cena
4.1 Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu tovaru podľa platného cenníka obchodníka vrátane nákladov na doručenie tovaru bezhotovostným prevodom na účet obchodníka alebo dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej kuriérske služby, alebo iným spôsobom, ktorý umožňuje e-shop obchodníka (ďalej len ako ,,cena“).
4.2 Obchodník si vyhradzuje právo na primeranú zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny kurzu a zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru. V prípade zmeny kúpnej ceny (zvýšenia kúpnej ceny), je obchodník povinný kupujúceho bez meškania upozorniť na túto zmenu a oznámiť kupujúcemu novú kúpnu cenu. Kupujúci je oprávnený po oznámení novej ceny od kúpnej zmluvy odstúpiť.
4.3 Pôvodná cena (na e-shope typicky vyobrazená v rámci informovania o zľave ako prešktnutá) znamená najnižšiu cenu za posledných 30 dní pred zľavnením, za ktorú predmetný tovar/službu obchodník ponúkal na svojom e-shope.
4.4 Všetky akciové ceny platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je výslovne uvedené inak.5. Recyklačný poplatok
5.1 V cene všetkých tovarov, ktorých sa to týka je započítaný poplatok do recyklačného fondu na ekologickú likvidáciu produktov.
6. Objednávanie
6.1 Objednávky v e-shope obchodníka je možné realizovať objednávkovým formulárom. Stav objednávky si môže kupujúci skontrolovať po prihlásení prihlasovacím menom a heslom vo užívateľskom profile.
6.2 Kupujúci si môže cez e-shop: www.motoexpert.sk objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo „Kúpiť; v prípade, že pri zobrazení tovaru sa nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, predpokladá sa, že kupujúci sa do momentu odoslania objednávky oboznámil i s týmito informáciami.
6.3 Po stlačení tlačidla „Košík“ sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie pre kupujúceho. Pri vytvorení objednávky je kupujúci povinný vyplniť pravdivé údaje, ktoré od neho systém vyžaduje (pričom platí, že ak spotrebiteľ uvedie svoje IČO, vystupuje a nakupuje ako podnikateľ, nie spotrebiteľ). Tieto údaje budú použité pre účely vytvorenia objednávky a následné plnenie kúpnej zmluvy. Počas vytvorenia objednávky je kupujúci aj vyzvaný na poskytnutie svojich aktuálne platných kontaktných údajov, a to telefónneho čísla a e-mailovej adresy, pričom tieto kontaktné údaje budú obchodníkom použité výlučne na účely informovania kupujúceho o stave vybavenia jeho objednávky (dostupnosti tovaru, pripravení objednávky na výdaj a pod.).
6.4 Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol obchodníkom oboznámený:
a) hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo službách
b) jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu, ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný obchodníkovi uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných obchodníkom,
c) dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy, prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou,
d) platobných podmienkach
e) všeobecných obchodných podmienkach (VOP) vrátane reklamačného poriadku obchodníka (a v rámci nich o zodpovednosti obchodníka ako obchodníka za vady tovaru, služieb, o podmienkach trvania kúpnej zmluvy, možnostiach alternatívneho riešenia sporov medzi spotrebiteľom a obchodníkom).
6.5 Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi výslovne potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovenia § 5 a § 15 Zákona č. 108/2024.7. Dodacie podmienky
7.1 Tovar je doručovaný predovšetkým spoločnosťou DPD, alebo inou kuriérskou službou, pokiaľ dôjde k zmene.
7.2 Tovar je doručovaný len v pracovné dni. Pri objednávke do 12.00 a dostupnosti tovaru na sklade, je tovar zvyčajne doručený v najbližší pracovný deň. Tovar obchodník dopraví na akúkoľvek adresu v rámci Slovenskej republiky a Českej republiky, ktorú kupujúci uvedie v objednávke ako miesto doručenia. Doprava mimo týchto 2 štátov je vždy na dohode oboch strán. Objednávky realizované v sobotu a v nedeľu budú vyexpedované v pondelok.
7.3 Ak však obchodník nemá tovar fyzicky vo svojich skladoch (o čom bude kupujúceho informovať) a objednáva ho u dodávateľa až na základe objednávky kupujúceho, zaväzuje sa dodať tento tovar kupujúcemu najneskôr do 10 týždňov od uhradenia ceny uvedenej v objednávke.
7.4 V prípade neprevzatia balíka od kuriérskej služby si obchodník môže nárokovať náklady spojené s doručením.
7.5 Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar bezprostredne po jeho prevzatí. Ak je zistený mechanické poškodenie tovaru alebo obalu, je kupujúci povinný vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu, neprebrať tovar a následne kontaktovať obchodníka.
7.6 Doprava kuriérom zahŕňa poistenie a aj opakované doručenie pri nezastihnutí.
7.7 Osobný odber je možný na predajniach združenia obchodníka, pokiaľ o to kupujúci požiada. V takomto prípade kupujúci akceptuje aj dlhšiu dodaciu dobu ako kuriérom, ktorá sa predĺži čas o nutný prevoz objednaného tovaru na toto miesto, ktorá by nemala byť dlhšia ako 7 dní (zvyčajne 1-4 dni).8. Dostupnosť tovaru
8.1 Rýchlosť dodania tovaru, distribuovaného obchodníkom priamo od dodávateľov, je priamo závislá na aktuálnych skladových zásobách daného dodávateľa, prípadne ním organizovanej logistiky distribúcie.
9. Platobné podmienky
9.1 Platbu za objednaný produkt je možné uskutočniť bankovým prevodom alebo platbou na dobierku priamo kuriérovi pri preberaní produktu, alebo iným spôsobom, ktorý umožňuje e-shop obchodníka.
9.2 Tovar sa odovzdá kupujúcemu len pri zaplatení kúpnej ceny.10. Storno objednávky
10.1 Objednávku je možné stornovať do doby expedície produktu, a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. Takúto storno objednávku považuje obchodník za zrušenú. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť meno, číslo objednávky, e-mail kupujúceho a popis objednaného produktu. V prípade zrušenia objednávky obchodník neúčtuje žiadne penále ani iné poplatky súvisiace so stornom objednávky. Finančné prostriedky budú kupujúcemu vrátené do 14 dní bankovým prevodom na účet určený kupujúcim, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak.
10.2 Obchodník má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti produktu ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať produkt kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená na e-shope, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude kupujúci preukázateľne informovaný telefonicky alebo písomne a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s obchodníkom nedohodne inak.11. Postupy uplatňovania a vybavovania reklamácií
11.1 Spotrebiteľ berie na vedomie, že tieto pravidlá reklamácie vád sa týkajú výlučne tovaru.
11.2 Ustanovenia tohto článku VOP sa vzťahujú výlučne na spotrebiteľov – fyzické osoby a primerane sa vzťahujú aj na právnické osoby a podnikateľov.
11.3 Záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv v zmysle Občianskeho zákonníka je 24 mesiacov pokiaľ nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak (ďalej len ako ,,záručná doba“ alebo aj ako ,,záruka“). Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví na tovare do dvoch rokov od dodania veci obchodníkom spotrebiteľovi. Záručná doba sa nevzťahuje na jednorazový a rýchlo-obrátkový tovar podliehajúci skaze.
11.4 Právnické alebo fyzické osoby - podnikatelia môžu mať túto záručnú dobu kratšiu. Pokiaľ v konkrétnom prípade neustanovuje záručný list (ďalej len ako „záručný list“) obchodníka dotknutého tovaru inak, záručná doba (záruka za akosť tovaru) je 12 mesiacov od kúpy tovaru kupujúcim – podnikateľom.
11.5 Obchodník je povinný poskytnúť spotrebiteľovi záruku v písomnej forme vždy, keď o to spotrebiteľ obchodníka požiada. Ak to povaha predávaného tovaru umožňuje, postačí, ak obchodník namiesto záručného listu spotrebiteľovi vydá doklad o kúpe. Obchodník ďalej vydá záručný list spotrebiteľovi v prípade, ak si jeho vydanie vyžaduje povaha predávaného tovaru. Záručný list musí obsahovať označenie obchodníka, obsah, rozsah a podmienky poskytnutej záruky.
11.6 Ak existuje podnikateľ určený k oprave (autorizované servisné stredisko), uplatní spotrebiteľ právo na opravu u podnikateľa určeného k prevedeniu záručnej opravy. V prípade, že nie je možné zaistiť opravu týmto spôsobom, zaistí opravu obchodník. Rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa. Obchodník odporúča zasielaný tovar poistiť.
11.7 Servisné stredisko po riadnom vybavení reklamácie vyzve spotrebiteľa telefonicky, e-mailom alebo iným spôsobom dohodnutým so spotrebiteľom k prevzatiu opraveného tovaru a reklamačného záznamu (ďalej len „reklamačný záznam“), resp. bude po vzájomnej dohode tovar spolu s reklamačným záznamom doručený spotrebiteľovi formou doporučenej zásielky.
11.8 Obchodník vydá spotrebiteľovi potvrdenie o prijatej reklamácii (ďalej len ,,reklamácia“) do 30 dní odo dňa jej riadneho uplatnenia, najneskôr však spolu s reklamačným záznamom (tak ako je definovaný v bode 11.9 týchto VOP). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s reklamačným záznamom. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak má spotrebiteľ možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom (najmä prostredníctvom poštového podacieho lístka preukazujúceho odoslanie reklamácie na adresu sídla obchodníka).
11.9 Obchodník vydá spotrebiteľovi reklamačný záznam o reklamácii najneskôr do 30 dní odo dňa riadneho uplatnenia reklamácie. O výsledku reklamácie bude spotrebiteľ informovaný po ukončení reklamačného konania a zároveň mu bude doručený spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu reklamačný záznam. Jednotlivé servisné strediská si môžu dohodnúť so spotrebiteľom vlastný postup a spôsob poskytnutia reklamačného záznamu.
11.10 Doba od uplatnenia reklamácie až do doby, kedy bol spotrebiteľ povinný reklamovaný tovar prevziať, sa do záručnej doby nezapočítava. Obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
11.11 Nárok na uplatnenie záruky zaniká v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia tovaru do prevádzky, rovnako ako pri neodbornej manipulácii s tovarom.
11.12 Ak dôjde k výmene tovaru začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru spotrebiteľom.
11.13 Ak má tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý tovar vadu, za ktorú zodpovedá obchodník, má spotrebiteľ namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.
11.14 V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v reklamačnom poriadku pre spotrebiteľov a v prípade rozporu medzi týmito VOP a reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť reklamačný poriadok.
11.15 Sťažnosti a podnety môže spotrebiteľ uplatniť osobne na adrese obchodníka alebo na e-mailovej adrese www.motoexpert.sk. Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od prijatia.12. Odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúceho – spotrebiteľa
12.1 Ustanovenia tohto článku VOP sa vzťahujú výlučne na kupujúcich – fyzické osoby, ktoré pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s obchodníkom vystupovali v postavení spotrebiteľa.
12.2 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní:a) odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.12.3 Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
12.4 Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy obchodníkovi. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy znáša spotrebiteľ.
12.5 Spotrebiteľ môže u obchodníka uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy zaslaného na adresu prevádzky obchodníka: ČESMAD Slovakia, Galvániho 15/C, 821 04, Bratislava, alebo zaslaného na elektronickú adresu: motoexpert@motoexpert.sk. Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné stiahnuť na motoexpert@motoexpert.sk. Spotrebiteľ je na odstúpenie od kúpnej zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP.
12.6 Oznámením o odstúpení sa na účely týchto VOP rozumie akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa adresované obchodníkovi, ktorým spotrebiteľ vyjadrí svoju vôľu odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy. Oznámenie o odstúpení by malo obsahovať aspoň nasledovné minimálne obsahové náležitosti:
a) Identifikačné údaje obchodníka v rozsahu obchodné meno a sídlo;
b) Identifikačné údaje spotrebiteľa v rozsahu meno, priezvisko, adresa miesta dodania;
c) Číslo objednávky;
d) Dátum objednania;
e) Presnú špecifikáciu tovaru, od ktorého kúpy spotrebiteľ odstupuje;
f) Spôsob aký má obchodník vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu;
g) V prípade písomného Oznámenia o odstúpení aj dátum jeho spísania a vlastnoručný podpis spotrebiteľa.
12.7 Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od kúpnej zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
12.8 Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak obchodník na základe kúpnej zmluvy dodala alebo poskytla viacero produktov.
12.9 Pri odstúpení od kúpnej zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi. Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Priame náklady spojené s vrátením tovaru sa môžu pohybovať v rozmedzí 2 EUR - 60 EUR v závislosti od veľkosti a váhy tovaru a od vybranej doručovateľskej spoločnosti.
12.10 Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa doručenia Oznámenia o odstúpení, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou (ďalej len ako „platby“). Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo pokiaľ spotrebiteľ nepreukáže odoslanie tovaru obchodníkovi.
12.11 Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi prijaté platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri úhrade kúpnej ceny. Obchodník je oprávnený vždy vrátiť platby bezhotovostným prevodom na bankový účet spotrebiteľa. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s obchodníkom na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
12.12 Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť obchodníkovi prostredníctvom poštovej prepravy alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru.
12.13 Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v nasledovných prípadoch:
a) Pri predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený;
b) Pri predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
c) Pri predaji tovaru, ktorý bol vyrobený či upravený podľa špecifikácií spotrebiteľa;
d) Pri predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze alebo rýchlemu zníženiu kvality;
e) V iných prípadoch výslovne vymedzených v ustanovení § 19 ods. 1 Zákona č. 108/2024 Z.z.
12.14 Možnosť vrátiť tovar do 14 dní odo dňa nákupu sa nevzťahuje na navigačné GPS zariadenia, pokiaľ tieto boli rozbalené a zapnuté, nakoľko zapnutie a aktivácia GPS zariadenia spustí odpočítavanie limitu (bežne 30-60 dní) na obnovu zabudovaných mapových podkladov na najnovšie, na ktoré má každý nový zákazník nárok. Takéto zariadenie sa považuje za opotrebované, pretože nie je možné použiť ho na ďalší predaj inému zákazníkovi z dôvodu uvedenej aktivácie. GPS zariadenia je možné vrátiť len v prípade, ak neboli vôbec použité, a sú originálne zabalené, so všetkým dodávaným príslušenstvom.13. Formulár na odstúpenie od zmluvy
13.1 V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy je spotrebiteľ povinný vrátiť tovar obchodníkovi v rovnakom stave, v akom ho spotrebiteľ prevzal pri uzavretí kúpnej zmluvy (úplný a nepoškodený). Spotrebiteľ je odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť obchodníkovi tovar spolu s príslušenstvom, vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale a to zaslaním alebo prinesením na adresu prevádzky ČESMAD Slovakia, Galvániho 15/C, 821 04, Bratislava. Odporúčame tovar poistiť. Obchodník zásielky formou dobierky nepreberá.
13.2 V prípade, že spotrebiteľ nesplní niektorú z povinností uvedených v bode 11.10 týchto VOP, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a obchodník nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa bodu 11.10 týchto VOP spotrebiteľovi a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť spotrebiteľovi.
13.3 Po odstúpení od kúpnej zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré spotrebiteľ preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na prvotné doručenie tovaru. Obchodník nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom.
13.4 Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby pred tým, ako mu je tovar od spotrebiteľa doručený. Platba za zakúpený tovar bude teda obchodníkom uhradená spotrebiteľovi až po doručení vráteného tovaru.
13.5 V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy a doručí obchodníkovi tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, chýba originálny obal, príslušenstvo, atď, alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má obchodník voči spotrebiteľovi nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp. obchodník má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru, alebo v prípade vážneho poškodenia tovar neprijať.14. Osobitné ustanovenia týkajúce sa právnických osôb a podnikateľov
14.1 Ustanovenia týchto VOP, ako aj pojmy týchto VOP sa na podnikateľov vzťahujú podľa charakteru a účelu primerane, tak ako na kupujúceho spotrebiteľa. V prípade pochybností je obchodník jednostranne oprávnený určiť, či sa dané ustanovenie na právnickú osobu vzťahuje alebo nevzťahuje. Ak obchodník vyhodnotí, že sa dané ustanovenie na podnikateľa nevzťahuje, určí ďalší postup.
14.2 Pri nákupe tovaru podnikateľom je nutné zadať údaje v rozmedzí: obchodné meno, IČO, DIČ, ulica a číslo, mesto, PSČ, telefónne číslo alebo iné údaje.
14.3 V zmysle týchto VOP sa na podnikateľov nevzťahujú ustanovenia týkajúce sa spotrebiteľa, ako najmä článok 10, článok 12.
14.4 Ostatné právne vzťahy týkajúce sa podnikateľa neupravené v týchto VOP a/alebo osobitnej rámcovej kúpnej zmluve sa riadia Obchodným zákonníkom.
14.5 Prípadné spory medzi obchodníkom a podnikateľom budú riešené v zmysle Obchodného zákonníka.15. Alternatívne riešenie sporov
15.1 Ustanovenia tohto článku VOP vychádzajú z ustanovení Zákona č. 391/2015 Z.z. a vzťahujú sa výlučne na tých kupujúcich – fyzické osoby, ktoré pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s obchodníkom vystupovali v pozícii spotrebiteľa.
15.2 V zmysle Zákona č. 108/2024 a Zákona č. 391/2015 obchodník informuje spotrebiteľa, že v prípade, ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil práva spotrebiteľa, má právo sa obrátiť so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom poštovej adresy alebo elektronickej adresy motoexpert@motoexpert.sk.
15.3 Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (subjekt ARS). Podľa Zákona č. 391/2015 sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 Zákona 391/2015. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015.
15.4 Spotrebiteľ / kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (RSO = riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na tejto adrese:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
15.5 Alternatívne riešenie sporov (ARS) môže využiť len spotrebiteľ– fyzická osoba. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu je nižšia ako suma 20 EUR. Subjekt alternatívneho riešenia sporov ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
15.6 Zoznam subjektov ARS a ďalšie dôležité informácie o alternatívnom riešení sporov pre spotrebiteľov sú dostupné na tejto adrese:
http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov16. Záverečné ustanovenia
16.1 Tieto VOP platia v znení uvedenom na e-shope obchodníka v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou, ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak.
16.2 Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia VOP a reklamačného poriadku v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky.
16.3 Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito VOP sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona č. 108/2024, Zákona č. 22/2004, Zákona č. 391/2015, Autorského zákona a inými súvisiacimi právnymi predpismi.
16.4 V prípade, ak by niektoré ustanovenie týchto VOP bolo prehlásené za neplatné, nemá to vplyv na platnosť a účinnosť ich ostatných ustanovení.
16.5 Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky zoznámil s týmito VOP a reklamačným poriadkom obchodníka a že s týmito súhlasí.
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Odbor ochrany spotrebiteľa
P. O. BOX 5
Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava
tel. č.: 02/58 27 21 32
tel. č.: 02/58 27 21 56